گیرم زودترها می گفتم...

تک گویی های زهرا مینائی

گیرم زودترها می گفتم...

تک گویی های زهرا مینائی

نمایشگاه

نمایشگاه امسال هم تمام شد. نمایشگاه همیشه ساعات خوشایندی را برایم ایجاد می کند و کتاب خریدن هم که یکی از لذت های بزرگ زندگی ام است. آشنا شدن با کتاب های جدید و آن همه کتاب یک جا و آدم ها و راهروها و الخ همه شان برایم سرگرم کننده اند. امسال چند غرفه ای هم بود که باهاشان می نشستم و کلی حرف می زدم از کتاب ها و کارهای جدید و قدیم. هر سال بعد از خرید، مراسم داغدار کردن کتاب ها با نام خودم صورت می گیرد. امسال کتاب شعر زیاد خریدم چون رمان را می شود از کتابخانه یا کسی قرض گرفت اما شعر باید همیشه کنارت باشد. وقتی خواندیش و جزئی از تو شد نمی توانی از خودت دورش کنی. تمام تلاشم هم کردم که رمان و نمایشنامه نخرم. واقعا انرژی گذاشتم تا در مقابل وسوسه شان جان سالم به در ببرم. فقط آنهایی که در لیست ها چشمم را از ذوق می زد خریدم. ارغنون هم اگر همینطور پیش برود در یکی دو سال آینده کامل می کنم. فقط یک کتاب جامعه شناسی خریدم که جایش در کتابخانه ام خالی بود. کتاب های جامعه شناسی البته برای خریدن زیاد بود اما سال های پیش خیلی ازشان خریده بودم و همه نخوانده مانده بود. اگر قبلی ها را خواندم باز می خرم.لیست کتاب ها را می نویسم تا اگر کسی کتابی خواست ازم بگیرد:
نمایشنامه:
1- کودک مدفون/ سام شپارد/ آهو خردمند/ نیلا
2- غرب حقیقی/ سام شپارد/ امیر امجد/ نیلا
3- مادر ایکاروس/ سام شپارد/ شهرام زرگر/ نیلا
4- دکه ی بین راه/ سام شپارد/ حمید امجد/ نیلا
5- کلاه گیس/ ناتالیا گینزبورگ/ مهدی فتوحی/ نیلا
داستان:
6- دو تا نقطه/ پیمان هوشمندزاده/ آرویج
7- گوسفندان سیاه/ هاینریش بل/ محمد چنگیز/ نقش خورشید
8- خیلی نگرانیم! شما لیلا را ندیدید؟/ رسول یونان/ نشر افکار
9- الیاد/ هومر/ سعید نفیسی/ علمی فرهنگی
10- اودیسه/ هومر/ سعید نفیسی/ علمی فرهنگی
11- سفر به انتهای شب/ لویی فردینان سلین/ فرهاد غبرایی/ جامی
شعر:
12- مجموعه آثار احمد شاملو- دفتر یکم: شعرها- جلد 1و 2/ نگاه
13- مجموعه کامل اشعار نیما یوشیج/ نگاه
14- دیوان اشعار فروغ فرخزاد/ مروارید
15- قافیه در باد گم می شود/ احمدرضا احمدی/ نشر افکار
16- کنسرت در جهنم/ رسول یونان/ نشر مینا
17- کلاویای شکسته/ هادی خوانساری/ نیم نگاه
18- تظاهرات تک نفره/ هادی خوانساری/ فراگاه
19- به تمام زبان های دنیا خواب می بینم/ شبنم آذر/ ثالث
20- بوی اندام سیب/ رضا چایچی/ ثالث
21- شبان سرزمین های زخم/ سهند آقایی/ ثالث
22- دوربین قدیمی/ عباس صفاری/ ثالث
23- آن سوی نقطه چین ها/ عمران صلاحی/ ثالث
24- همه چیز راز است/ یانیس ریتسوس/ احمد پوری/ چشمه
25- در بندر آبی چشمانت.../ نزار قبانی/ احمد پوری/ چشمه
26- سفرنامه گردباد/ سید حسن حسینی/ انجمن شاعران ایران
27- دو وعده طلوع، دو نوازنده- شعر امروز عرب/ موسی بیدج/ انجمن شاعران ایران
28- ملاح خیابان ها/ شمس لنگرودی/ آهنگ دیگر
29- باغبان جهنم/ شمس لنگرودی/ آهنگ دیگر
30- پنجاه و سه ترانه عاشقاهنه/ شمس لنگرودی/ آهنگ دیگر
نظری:
31- مارکسیسم و نقد ادبی/ تری ایگلتون/ اکبر معصوم بیگی/ نشر دیگر
32- هنر رمان/ میلان کوندرا/ نشر قطره
33- مطالعاتی در آثار جامعه شناسان کلاسیک-2/ ریمون بودن/ باقر پرهام/ مرکز
34- ارغنون4- نقد ادبی نو/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
35- ارغنون 16- فلسفه ی اخلاق/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
36- ارغنون 2- رمانتیسم/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
پی نوشت: نمی دانم این همه کتاب جدید را کجا جا بدهم!
پِی ِ پی نوشت: یکی از تفریحاتم این است که لا کتابی جمع کنم ، امسال در نمایشگاه نزدیک پنجاه تا گیرم آمد.
نظرات 8 + ارسال نظر
هدیه دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:25 ب.ظ http://nameibarayeto.blogfa.com/

کلا دوست دارم تفریحاتتو! جمع کردن اسکناس هاس ۵۰ تومنی و کیسه نایلون که دیگه سرآمد همه شون!

حامد سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام

اکثر داستانایی که خریدی رو دوست دارم مخصوصا شعر و داستان. خیلی هاشو دوست دارم بخرم و بخونم اما گیرم نمیاد !!!
نمایشنامه ها که اولین بار بود به گوشم میخورد اما نظری ها که علاقه ای ندارم.

ایشالا وقت کنی همشو بخونی !

rainyman63@gmail.com

مرده شور زیگیل سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:28 ب.ظ http://www.morde-shooran.blogfa.com

سلام
قاصدک واقعا تموم شد؟

شادی سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:50 ب.ظ

راستش نمی دانستم که این روزها آدم دوست نداشتنی ایی شده ام. البته این روزها احتمالا شده ام. اما هفته ی قبل فکر می کردم کاملا دوست داشتنی ام. نه اینکه از اول باشم. نه .

توی آن یک هفته فقط این فکر را می کردم. نمی دانم چرا . شاید هم می دانم اما برای دلیلش شرمنده ام . این روزها اما تنها واژّ ایی که لایق ام است این است: خر!!!!!!!!!!!!

محراب عزیزی چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:38 ق.ظ http://mehrab.blogfa.com

لاکتابی اسم دارد. می گویند <چوب الف> یا <چوق الف>

ال - وای چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:55 ب.ظ http://ly.blogfa.com/

واو!
من فقط یکسال این همه کتاب گرفتم!
خوش به حالت که جا داری!
من هیچی دیگه جا برای کتاب خریدن ندارم! :(

[ بدون نام ] یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:33 ب.ظ

فاطمه یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.sevda2626@yahoo.com

سلام.خوبید؟وبلاگ قشنگی دارید.
من دنبال کتاب کنسرت در جهنم یونان هستم ولی متاسفانه پیدا نمی کنم.
اگه چند روز کتابتون رو امانت بدیدُلطف خیلی زیادی بهم می کنید.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد